Dat stelde concurrent Sandd donderdag naar aanleiding van een advertentie die
TNT woensdag plaatste in een aantal landelijke dagbladen.

Volgens Sandd suggereert TNT ten onrechte dat concurrenten Sandd en
Deutsche Post-dochter SelektMail in 2010 de helft van de postmarkt in handen
denken te hebben. "Wij kennen dergelijke informatie noch van onszelf noch
van SelektMail”, aldus Sandd. Het bedrijf doelt op een grafiek die volgens
TNT de ambitie van de concurrenten weergeeft.

Volgens Sandd heeft zeven jaar concurrentie op de zakelijke markt de twee
nieuwkomers een marktaandeel van 12 procent opgeleverd, waarbij de groei
afzwakt. Het postbedrijf denkt samen met SelektMail hooguit 18 procent
marktaandeel te halen in 2010. "Een slordige 32 procent minder dan TNT
suggereert”.

TNT plaatste de advertentie om begrip te vragen voor de harde
opstelling van het bedrijf in de cao-onderhandelingen met de vakbonden. Het
concern wil de arbeidsvoorwaarden voor postbodes en sorteerders flink
versoberen omdat het goedkoper moet werken om concurrerend te blijven.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl